недеља, 6. јануар 2013.

ВРЕМЕНСКА ПРОГНОЗА ЗА 2013-у ГОДИНУ...


За ово о чему желим сада да нешто више напишем, први пут сам чула још као дете од баке и деке, у мом селу... Била сам као и свако дете сумњичава... Но, изгледа да наша стара сеоска мудрост ипак чува и крије у себи неку исконску мудрост... О чему се ради???... Бака ми је причала како можемо на крају сваке године сазнати какво нас то време очекује преко читаве наредне године... Како су то знали наши стари???... Ево, овако... 

Они су најпре посматрали временске прилике и дане између два Божића (римокатоличког и нашег православног)... Сваки дан - по један месец... Све почне од 26 децембра и посматра се до 6 јануара... Дванаест дана, 12 месеци у наредној години... И тако ове године, одлучих се и ја да посматрам, мало да бележим и описујем тих 12 дана... Сада ћу мало више вођена том сеоском мудром логиком, нешто више казати какви нас то месеци очекују у 2013-ој години...

Јануар - топло, облачно, мало хладно и углавном суво време (без падавина)...

Фебруар - прва половина дана киша (у снежном месецу можда је то снег), друга половина дана (месеца) грејало сунце... Лепо време и топло...

Март - Магла, облачно и киша (снег)... Није хладно... Од свих праћених месеци март ће бити некако најружнији...

Април - Суво, облачно и хладно...

Мај - Сунчано, лепо и топло...

Јун - Прва половина облачно и хладно... Друга половина - сунчан дан.

Јул - Магловито, хладно... Велики мраз (у летњем периоду то би могла бити велика суша)... Сунчано...

Август - Сунчано и мраз (суша)...

Септембар - Облачно... Није много хладно... Сунчано...

Октобар - Облачно... Мало падала киша... Хладно...

Новембар - Облачно... Киша... Није много хладно... Ветар...

Децембар - Хладно... Снег... Киша... Облачно... Друга половина - мало прогрејало сунце...

И кад се све погледа може се рећи да ће зима бити топла са мало снега, мада ће март месец - као и увек да нам ''запржи чорбу", јер се очекује доста падавина, а није ни чудо јер то је непредвидива баба Марта... Нажалост, опет се наслућује сушна година и мало падавина... 

Но, дај Боже да прогноза као и свака прогноза не буде тачна и да омане... Нека ме нико не држи за речи ове... Ја сам само бележила и посматрала, а да ли сам вична да знаке природе на прави начин и протумачим - време ће показати своје (ово се само односи на простор са кога пишем)... Ја само желим здраву, мирну и благородну годину... А каква ће нам година бити - остаје да се види...     
   

Нема коментара:

Постави коментар