понедељак, 12. децембар 2016.

POHVALA KUVANJU ili kuvanje kao poezija...




"DAJTE MI TAČKU OSLONCA - JA ĆU POLUGOM PODIĆI ZEMLJU"-Arhimed...Čim pročitam jednu knjigu zapitam se šta sledeće pročitati... ovo je moj većerašnji izbor... roman od 217 strana - bestseler iz 1982 (ko može da pogodi šta je to)... treće izdanje... i tako među mnoštvom pročitanih mojih knjiga, nađoh ovu nikad u potpunosti pročitanu, to jest još ne pročitanu knjigu..."ŠTO SAM KAO ŽENA SVE PAMETNIJA, SHVATAM KOLIKO MI JESTE TEŠKO DA NAĐEM VELIČANSTVENOG ČOVEKA"..."MOJA SREĆA JE MOJA NAJBOLJA FORMA I NAJBOLJI VID I OBLIK OSVETE"..."JA ŽENA SAM NEZAUSTAVLJIVA JER SAM KONAČNO SHVATILA DA ZASLUŽUJEM NEŠTO MNOGO BOLJE"... SAMOĆU...Neću mnogo da najavljujem u čemu novom ću se oprobati sutra... no ako bude dosadašnjeg zaleta i elana u mojoj žutoj kosmičkoj kuhinji, pokušaću da napravim posne kroasane posle ručka... no bar do danas ja sam se svoje reči u najavi doslovno držala i pridržavala... skoro svaki dan stavim sebe pred veliki izazov - napraviti nešto novo za jelo...Evo me na strani 406, od ukupno 407 strana... i da konstatujem... pročitah i ovu sitnu knjigu...VEN ČANG jeste taoistički bog književnosti... on predstavlja skup od 6 zvezda... pa se veruje kada zvezde blistaju punim sjajem da i književnost cveta u državi...Slepi miš po kineskoj mitologiji jeste dobro znamenje i smatra se bogom sreće...Ručak za sutra... nedeljni - posni... ĆUFTETA... danas sam se baš nakuvala... i naradila po kosmičkom gnezdu... uz ovo ću sutra skuvati i umutiti pire... sos je genijalno ukusan... pa kad se sve prelije... mmm... Taoističkom bogu kuhinje HVALA..."STICANJE ZNANJA I MUDROSTI DONOSI ZADOVOLJSTVO"... i jedva čekam bečki koncert...Ja nisam ni rusista, ni srbista, ni lingvista, ni germanista, ni slavista, ni pragmatista, ni dogmatista, ni prozaista, ni alpinista, ni biciklista, ni pacifista, ni oportunista, ni komunista, ni kolumnista, ni traktorista, ni motorista, ni basista, ni gitarista, ni baptista, ni moralista, ni budista, ni romanista, ni sportista, ni karatista, ni simbolista, ni modernista, ni futurista, ni ekspresionista, ni alegorista, ni metaforista, ni optimista, ni pesimista, ni stilista, ni modalista, ni ekonomista, ni pista, ni bista, ni bistra, ni melodista, ni harmonista, ni filatelista, ni heraldista, ni numizmatista, ni humorista, ni žurnalista, ni eneterijerista, ni eksterijerista, ni karijerista, ni rasista, ni fašista, ni nacista, ni satanista, ni globalista, ni bagerista, ni nadrealista, ni egoista, ni pijanista, ni čembalista, ni flautista, ni violinista, ni idealista, ni formalista, ni spiritista, ni empirista, ni evolucionista, ni darvinista, ni enciklopedista, ni animalista, ni kursista, ni akademista, ni antagonista, ni humanista, ni finalista, ni fatalista, ni verbalista, ni realista, ni empirista, ni iluzionista, ni iracionalista, ni kapitalista, ni klerikalista, ni komformista, ni hedonista, ni marksista, ni ni metodista, ni melanholista, ni naturalista, ni nominalista, ni minimalista, ni panteista, ni ateista, ni egzistencijalista, ni senzualista, ni sindikatista, ni teozofista, ni taoista, ni utopista, ni fotografista, ni topografista, ni idiomista, ni rojalista, ni... Ni više ona ISTA ISKRA... Ja sam najobičniji drveni patrljak... Patuljak smotuljak... Zamotuljak... Oblutak... Belutak... Stvaralački Trenutak..."Svako umetničko delo je stvar za sebe. Svako umetničko delo ima samostalan život. To je originalan svemir koji je potpuno samodovoljan"-Kandinski..."Kako je dosadno čitati besmislice profesionalnih kritičara - one su dobar primer za ograničenost mišljenja lišenog svake iamginacije i snage!"..."Nema ničeg glupljeg od ozbiljnog bavljenja lakomislenošću, a isto tako nema ničeg besmislenijeg od neozbiljnosti u ozbiljnim stvarima"-Erazmo Roterdamski, "Pohvala ludosti" 1511..."Koristimo se bojama, a slikamo srcem"-Šarden.."Radim od jutra do sutra, jer moram tako, ali sam u suštini lenj kao buba. Dok odmaram od obaveznog posla moja lenjost mi podmeće nove zapanjujuće ideje"-Domije.."Da nisam imao neprijatelje, ne bih bio onaj koji sam postao. Ali, hvala Bogu, neprijatelja je bilo dovoljno"-Dali...Bravo Dali, ovoj misli ništa ne fali!!!..."Jednom ćemo shvatiti da su Rafael i Vermer otkrili sve što se moglo otkriti u slikarstvu. Upravo zato, umesto da se prepuštate beznadežnom teoretisanju i pokušajima ponovnog otkrivanja slikarstva - CRTAJTE"."Ako budeš igrao ulogu genija - postaćeš genije"...."U boju se ne ulazi kao u štalu"-Anri Matis..."Slikarstvo nikad nije proza: ono je poezija, pisana stihom koji se sastoji od plastičnih rima... Slikarstvo je - poezija"-Pikaso..."On je bio neobično aktivan čovek i da je samo umeo da bude lojalan i diplomata u odnosima s drugim ljudima, kao i da je razumnije upravljao svojim finansijama, mogao je znatno da uveća svoj imetak"-Joahim Zandrart, 1675., (o Rembrantu)..."Pesniče, zar se mogu tvoje reči uporediti sa onim što je u stanju da prenese slikar"-Leonardo Da Vinči..."Gospodine Klimte, vi ste pravi savremeni umetnik i svet posmatrate očima filozofa i pesnika"-Peter Altenberg.."Dragocen i čudesan uticaj sunca daje svakoj stvari unutrašnju snagu"-Delakroa, 1832.."Ne smeš sebi dozvoliti da budeš neodlučan ni u čemu"-Koro.."Često vrednost nekog umetnika određuje njegov izbor teme"-Rubens."Slika koja ne šokira ništa ne vredi"-Marsel Dišan..."Ikone su ovozemaljski prenosioci božanskog: gledajući Boga, ljudi će postati nalik njemu"-Leonid Uspenski, 1952..."Svaki slikar prikazuje samoga sebe"-Kozimo Mediči."Nema moderne umetnosti, postoji samo umetnost, a ona je večna"-Egon Šile, 1911."U erotskom takođe postoji i delić svetosti"-Egon Šile, 1911..."Ja večno dete, posvetio sam se drugima, onima koji su u meni budili saosećanje, koji su bili daleko ili me nisu videli - mene Svevidećeg. Donosio sam im darove. Moje oči su im jurile u susret...utirao sam za njih devičanske puteve... Neki su brzo prepoznavali mimiku onoga ko ih je prožimao svojim pogledom i više nisu postavljali pitanja"."Život je komedija za onoga koji misli, a tragedija za onog koji oseća"-Horas Volpol (1717-1797).."Svi ćemo biti raspeti. Ja sam svoj krst već pripremio. Sa sigurnošću sam ga video na svojim slikama"-Kazimir Maljevič, 1918..."Odbacite ljubav, odbacite estetiku, izbacite balast mudrosti; u novoj civilizaciji mudrost nema značaja. Ja sam pokidao stege mudrosti i oslobodio svest boje"."Sledeći ideje drugih otkrivamo sebe"-Engr.."Ne verujem da mi iko može biti stroži sudija od mene samog. Što se više razvijam, postajem veći tiranin prema sebi"."El Greko je izazov, El Greko je molitva, El Greko je krik, El Greko je pogled sužnja kroz rešetke ka suncu, El Greko je gnjurac koji je pronašao biser"-Žan Kokto, 1943....Andrić: "I ta nema i nevidljiva gomila, koja raste oko njega kao gusta ustalasana trava, govori mu samim svojim prisustvom isto što i ženin šapat: da bol prolazi; da uvek biva bolje, da mora biti bolje"."Ne biju uvek iste. A čovek se brani i otima koliko može. (Zato je čovek!) I pre ili posle, na jedan ili na drugi način, otme se i izmakne čovek ispod vlasti nasilnika i njihovih ćudi, skloni se, i pomeša među one koje ne biju"......I šta ti je Život do "svirepo iskeženo kuče" i "kažeš tek "beskrajno more" i poliješ ga plavetnilom i već si raščistio sa stilom slikovito i milo"...I nisam baš danas otkrila slučajno one velike poetične reči, koje iznedri um i srce mladog pesnika, pogubljenog sa 33 leta, tog 23 jula 1942... Tako "u 21 čas i 10 minuta u tunelu strelišta Škole rezervnih oficira u Sofiji streljan je Nikola Jonkov Vapcarov sa svojim drugovima"...И ја сам данас начинила мудар потез... Учланим се бесплатно у школску библиотеку... И сад пред собом имам 3 књиге поезије дивне... И тако ту су испред мене, песме аутора: Никола Јанков Вапцаров, Војислав Илић и Паул Верлаине... Случајан одабир и на брзину, а сад видим да беше пун згодитак... Још један добитак..."Kockar na vetru"...

Нема коментара:

Постави коментар