уторак, 3. јануар 2017.

LAGATI BEZ PREDUMIŠLJAJA...





Kad sam bila mala za mene su neki govorili (ono nasleđe koje nam natovare - dakle neki članovi tzv. familije) da neću umeti ni jaje da ispržim... a gle čuda - ušila sam ih u kuvanju i to žestoko (iz skromnosti neću reći da sam takve ušila u svemu i po svemu)... i šta sve nisu govorili i prognozirali... no "Majkl Korleone" nikad ne zaboravlja... I tako ja se živo sećam svega, jako sveže, jako dobro i moja memorija ne dozvoljava tu vrstu zaborava, jer ja se sećam decenijama u nazad svega... 
Meni je svejedno koji praznici dolaze ili odlaze... meni je svejedno koji je dan i datum - koja je godina... i po nekom usudu da ne iskobim ono malo što je preostalo mene od mene - umesiću tortu i sladoled... za ostalo nemam podsticaja i volje... Lepezaste uspomene promiču snežnom belinom čitavog dana i to misao bez prilaženja suštini na dnu bića još odzvanja kao da nedosanja reči koje se oćute ničim izazvane... Društvenu izolovanost je nešto ili neko moralo ili morao podstaći, zasigurno ne???... Mada, pre nego što sam se ja izolovala, izolovalo me je "društvo" kulturno i diskretno... Izvinjavam se mreži na preopterećenju... Sa lakoćom završih osmišljavanje dana... Dobra i vedra noć..."Ruža bi mirisala i da ne nosi to ime, i bila lepa i da nije simbol ljubavi" - kaže Umberto Eko... "Ako počneš da misliš DA ili NE, ti si mrtav čovek". "Zen-čovek je umetnik, čije je delo njegov vlastiti život". "Ako hoćeš da budeš jak, trči, ako hoćeš da budeš lep, trči, ako hoćeš da budeš pametan - trči". "Život je dar prirode, ali lep život je dar mudrosti". "Deca se igraju i ne misle na daleke ciljeve. Nevina su i dobronamerna". A ja sam ovog trećeg jutra januarskog sanjala gomilu dece sa krvavim venama i sa šrpicevima u rukama... "Nema istog puta za sve, ljudi su različiti". "U veliki grad treba ići samo po neku knjigu u spasilačku biblioteku, ili kada dolazi neki slavni umetnik, nepristupačan preko radija i TV". "Ljubav je ceo ženin život, a ne samo epizoda u životu kao kod muškaraca, tipičnih, jasno. S brakom poezija ustupa mesto prozi". "Brak je lutrija u kojoj muškarac stavlja na kocku svoju slobodu, a žena svoju sreću". "Žene su ljudima u mladim godinama ljubavnice, u srednjim prijateljice, a u poznim bolničarke". "Žena misli bez razmišljanja i laže bez predumišljaja". "S obzirom da je emotivnija, žena lakše otkriva tuđa osećanja i misli, pa ju je teže prevariti". "Pošto su društvenije i brbljivije, žene ne odlaze u pustinjake". I sada se kobajagi "zabrinem", jer po prethodnoj definiciji ne spadam u kategoriju žena... "Poslednja studija čovečanstva biće čovek, poslednja nauka biće psihologija, a njen poslednji predmet biće žena". "Mini suknje umrtvljuju maštu muškaraca". "Jednoženstvo je cilj jakog karaktera i savršenog ljubavnika". "Kad god sam bio ljubazan, meni je to stostruko vraćeno". "Megalopolisi najviše privlače mlade ljude, ali ne zbog biblioteka, muzeja i kocerata - već isključivo zbog slobodne ljubavi i neodgovornijeg života". "Najzad, gorka je istina, ali svet je uglavnom ravnodušan prema nama, izuzev nekoliko osoba kojima smo dragi. Za ostale, realno gledano, ne značimo skoro ništa", pa taman pocrkali od gladi. "Ako želimo biti različiti od drugih ljudi, imati svoj život, to je sasvim u redu - ali nije u redu ako precenjujemo sebe, ako se mešamo u privatne stvari drugih ljudi i dajemo savete onima koji ih nisu tražili. Isto tako, nije u redu gledati na život drugih kroz ružičaste naočari, a na svoj život samo kroz crne". "Duboka reka teče mirno, pametan čovek govori tiho". "U čitanju treba biti izbirljiv, čitati samo tzv. carske knjige, tj. one koje su kroz vekove sačuvale dobar glas i koje mogu da izazovu i hrane našu misao". "Dok obični ljudi veruju u slučaj, čuda i sudbinu - mudri veruju u snagu vremena. Oni štede svoje vreme tako što ne spavaju previše, ne prejedaju se, ne prave česte posete, paze s kim vode prepisku, izbegavaju kliširane i nepotrebne razgovore, i uopšte sve što rasipa njihovo blago - vreme". "Žil Pajo, filozofski pisac, predlaže sledeću vežbu: kad se ujutro probudimo mrzovoljni, pogledajmo se u ogledalo i nasmešimo se sami sebi. Žil nas uverava da ćemo ubrzo uživati u tome, jer smo stvorili novu korisnu naviku". "Što radiš, radi temeljno". "I danas postoje ljudi od kojih bi se zmija otrovala, kada bi ih ujela". "I danas je , nažalost, više onih ljudi koji se smeju, ali ne zato što su hrabri, što se ničeg ne boje - nego zato što se ničeg ne stide. Ljudi obične pameti ove, tj. najdrskije ljude smatraju i za najhrabrije". A da su kreativci (kreativni ljudi) večito mladi, potrvđuje Gete koji je pisao i sa 80 godina, kao i Ticijan koji je slikao... "Mudri ljudi ne mrze". "Ljubavi u budućnosti nema, već samo u sadašnjosti", no moja sva ljubav ostade u prošlosti i zato ja tako nosim nasleđe prošlo i ništa u meni nije življe nego upravo to prošlo... "Svaki dan obnavljaj sebe potpuno". "Lepa reč lepu ište". "Da se reči kupuju, manje bi ih bilo", što je potvrđeno na primeru kulture. Danas više nego ikada kultura se kupuje, kao uostalo i diplome i zato ih sve manje više ima... "I mi smo danas svedoci upotrebe i zloupotrebe "energije budućnosti", odnosno reči i informacija. Samo od okolnosti zavisi da li će ćutanje biti zlato ili živo blato". "Za Tolstoja je jedina istinska molitva, zapravo, opštenje sa mislima velikih ljudi. Misliti treba nepristrasno, bez emocija". Ko previše jede ne može biti vredan, a ko se opija pametan - kaže Tolstoj... "Neko može pobediti hiljade ratnika na bojnom polju, ali se ne može meriti sa pobednikom koji je samoga sebe pobedio". I zato oni nisu pobedili mene i nikad neće, jer ja sam pobedila samu sebe... Ničeovci i danas kao i onda zaziru "od žena i hrišćanstva kao ženske religije"... "Niče piše kako u seljačkim žilama teče najjača i najbolja krv" - za razliku od njih ja se svoga seljaštva nikad nisam krila i stidela... "I najneznatniji čovek pretstavlja apsolutnu vrednost. Zato, kad god sretneš čoveka, reci sebi: gle, mali bog u blatu! Gle, moj mili, moj besmrtni brat i večni sabrat!". "Postupaj uvek tako da čojstvo u svojoj ličnosti i ličnosti svakog drugog čoveka uzimaš uvek i kao cilj, a ne samo kao sredstvo". U masi je lako dobar biti, u manjini se poznaju junaci! "Najveća sreća zemnih bića je samo ličnost". "Partija je naš um, čast i svest". "Trebalo bi da čvršće stojimo na tlu sadašnjosti i da se češće i smelije zalećemo u budućnost. Ali, to bi značilo isto što i ostvariti novog čoveka, jer budućnost je njegovo područje" - kaže Ivo Andrić. "Život je učitelj istorije"... "Istorija će lagati kao i obično. Glavno je da je mi pišemo i tumačimo!"... "Prirodu objašnjavamo, čoveka razumevamo"... "Koren čoveka je čovek sam". "Informacija se, poput novca, često daje a da se ne zna kako će je onaj koji je prima upotrebiti". "Kažu da mudri ljudi ne kidaju cvet dok ne procveta, tj. oni govore samo kada su im reči bolje od ćutanja"... "Svi iz iskustva znamo da ljudi često ne znaju šta neka reč denotira ili konotira, ali umeju da je upotrebljavaju. I iz toga kako se njome služe vidi se šta ona zapravo za njih znači. Uopšte u svim oblastima ima dobrih praktičara, a slabih teoretičara". A sada odlazim i nastavljam i dalje da osmišljavam... Za moje današnje osmišljavanje, pobrinula se ova knjiga - filozofskih eseja... Knjigo, Tebi Hvala. "Ne možemo pretražiti ceo svet da bismo dokazali da nešto ne postoji. "Najfilozofskija pitanja, proistekla su upravo iz matematike... Moja omiljena kombinacija: turska crna kafa bez šećera, sa ratlukom od oraha... No, treba znati zdrav razum nije ono što čoveka najviše krasi... Mnogo potrebnije tu jesu Um i Intuicija... Sveto Trojstvo: razum, um, intuicija... Od svega toga razum je "dobar drug samo u 4 zida" i razum je "najniža saznajna moć"... Zdrav razum je nešto što je na svetu najbolje podeljeno, jer svak misli da ga ima sasvim dovoljno - kaže Dekart. AMICUS PLATO, SED AMICUS VERITAS EST! - Drag mi je Platon, ali mi je istina još draža!... I tako kad od Univerzuma tražite malo (jedno), Univerzum vas tako obilato nagradi sa pravom malom paletom celih i divnih rečenica... Univerzume Tebi Hvala... I tražim li mnogo od današnjeg dana: samo jednu dobro osmišljenu rečenicu celu (moju)... A pokatkad nas zaguši i svo to silno svetlo... Iskreno govoreći, niko ne voli ostatke bajate hrane... ostatke bajatih i buđavih ljudi... Neki ljudi koliko god pokušavali, nikada neće oslikati portret života svog... Ali sam zato ja slikajući svoj autoportret ustvari oslikala velikim delom i sve njih... Za neke zalogaje, još mi nisu izniknuli zubi... Новорођеноме Богодетету поклонимо се сада сви, уз умилну песму са вишњих небеса, са силном љубављу из срца, па запевајмо велику песму хвале Христу, о Божићу, кроза све векове векова.... Амин...


4 Dekartova pravila... koja ću primeniti u 2014-oj...

1. "Prvo pravilo mi je bilo da nikada nijednu stvar ne usvojim kao istinitu, dok je očigledno nisam takvom saznao, to jest da brižljivo izbegavam prenagljivanja i predubeđenja i da sudim samo o onome što se mome duhu predstavlja tako jasno i tako razgovetno, da ne bude više prilika u kojima mogu u to posumnjati".

2. "Drugo pravilo je bilo da svaku od teškoća, koje bih ispitivao, podelim na onoliko delova koliko je to moguće i koliko je potrebno da bi se one bolje rešile".


3. "Treće pravilo je bilo da svoje misli vodim po redu, počinjući od predmeta koji su najprostiji i koji se najlakše saznaju, kako bih malo po malo stigao postepeno do najsloženijih; pretpostavljajući čak red i među onim predmetima koji prirodno ne prethode jedni drugim".

4. "I poslednje pravilo je bilo da svuda vršim tako potpuna nabrajanja i tako opšte preglede kako bih bio siguran da ništa nisam propustio".



4 najveće istorijske ličnosti čovečanstva, koje ništa nisu napisale su:

1. Buda
2. Sokrat
3. Pitagora
4. Isus Hristos

Pa shodno ovome danas pišu samo mali ljudi i male istorijske ličnosti...



Dučić: "Od sviju reči najpametnija je ona koja se kaže u svoje vreme". "Miran razgovor je jedino moguć udvoje." "Obični ljudi ne žive među sobom na bazi prijateljstva nego na osnovu kompromisa. Svako traži većma da nađe ortaka u svojoj sudbini, nego prijatelja. Ima čak i ljudi, savršeno nesposobnih za prijateljstvo, danas više možda nego ikada". "Kad god je žena velikodušna, ona je to uvek prema čoveku, a nikad prema ženi". "Treba imati mnogo duše da se bude nesrećan"...

Нема коментара:

Постави коментар