уторак, 31. јануар 2017.

HUMANIZAM ULJUDNOSTI MOJE...




"Gospod Bog nema telefon no ja razgovaram sa Njim... Bog nema fejsbuk i još uvek je moj Prijatelj... Bog nema tviter i ja Ga još uvek pratim"... 
"Zaboravi dovoljno da je gotovo, zapamti dovoljno da se ne ponovi više ikad ponovo"... "Iskrenost je prvo poglavlje u knjizi mudrosti"-reče Buda... "Umetnost jeste kad čovek kaže drugom čoveku šta znači biti human"... uljudan... Ono što oduševljava jeste da čovek može i mora igrati svojim stilom, pre nasumično nego pamteći dobitne kombinacije i poteze, svojim načinom, pa energično i nesmotreno, istrčavanjem, svejedno... I tako možda izmisli i neki svoj potez... I kad smo već na temi hobija, čovek ipak u životu mnogo i dobija... Tako moj novi hobi jeste učenje ili pokušaj igranja šaha protiv računara... a cilj mi je samo da jednom i u moju korist piše: šah-mat... I tako odjednom na um mi padoše 4 najveća Velemajstora šaha prošloga veka koje i ja pamtim... Za neke zaboravih da su umrli pa mi se čini da nisam to ni čula, za neke se iznendaih da su otišli u politiku, a neki su i živi... Muzika je ipak sve i muzika pokreće, ali i okreće svet... Rešavajući životne zagonetke ČOVEK vuče poteze, kad ono uvek ima neki potez bolji... A ko će sve te poteze moći tačno znati???... Pa, još ako taj potez i nije najbolji, postaje ono stanje tapkanja u mestu ili zakovanost na poziciji staroj... I još ako se napravi neki potez valjan, uvek će pisati: ponovite potez, jer Vi to možete još bolje... Mnogo bolje... E, to je upravo šah... Nije dovoljno nazvati se samo ČOVEK... Treba biti i ostati ČOVEK do srži... mada dobra većina do srži retko dolazi... oni se mahom pozabave površinom... Kad god i gde god sretnete (ako ikada sretnete) ČOVEKA poklonite mu se duboko do zemlje... Zato što je danas najteže i najstrašnije ČOVEK biti... "Ali evo živ sam i nasmijan, moje rječi nisu pucale"... Lice ili lik ČOVEKA jeste uvek lepo videti, no nažalost danas sve manje ima DOBRIH I PRAVIH - ISKRENIH LJUDI... Sve lažov do lažova... Lopuža do lopuže... I "osakaćeni" dižemo zdravicu i ime njihovo veličanstevno!!!... Dovoljno beše samo mi jednom reći koliko sam dosadna... Više nema potrebe... Život ide dalje... I svako živi i nastavlja kako ume i zna... I još izgleda kao da je sve u životu tako ustrojeno i uređeno, da se na kraju krajeva meč i završava pozicijom šah-mat... Ključna stvar izgleda jeste zadati protivniku poziciju zvanu šah-mat... Kao što isto jeste i izbegavanje te zamke... Kroz ovaj život prolazimo kao anonimni igrači šaha, na čiju tablu i dalje motre oči nevidljivih isto tako anonimnih posmatrača... Jedino za laž i laganje, kao i varke i obmane, pa i prevare - nikad nije prekasno zar ne???... Izgleda da i dalje postoje oni koji nepresatno nešto pišući, potanko razmišljaju da smo mi oni stari glupi naivci... Čuli smo za "nigerijske prevare"... Ko zna možda ima i "senegalska"... A kad im već ponestane materijala za naše "uništenje", proglasiće nas "depresivcima"... Mirna i dobra noć svim Ljudima, a ponajviše onim ludim ili jurodivim... A svaku pesmu koju sam ikada pročitala, po 100 puta sam lično i doživela... Iz te pesme, doista ima pravo da provejava i poteče, ono šte se tvom cenjenom umu, baš mnogo i ne dopadne u ovo januarsko pozno hladno veče... Mi rođeni pod datumom 23... obično proradimo tek posle 23 sata... Očito, zar ne???... Zarazi me bakterijom, te neizmerno lepe svepesničke poetične nove pesme i ne više tako daleke beskrajne svudaprisutne iskričave sreće i u ovo svenadahnuto pesničko dobro veče... Poetične pesme jesu kao i ljudi... O njima donosimo ispravne sudove, tek onda kada su ispisani i dobro složeni u nekoj od paršnjavih antologija... A koliko tek tu ima neotkriveno slepe nevrednovane svelepote???... Zato čitajte pesme, a razmatrajte ljude... Lepše i veće umetnosti od toga biti neće, a i ne sme...



UMETNOST

Unutrašnjim okom vođena
Među zvezdama rođena
Eto to se umetnošću zove
To je protok našeg doba
Neuništiva svelepota ta
Odsjaj našeg svemira
Sija jače i od Sunca jer
To je kolevka svečoveka...




НИКОЛА ТЕСЛА

Научник светскога гласа
Испитао сва немогућа поља
Креирао разнолика чудеса
Обележио простор и време
Лакоћом свог генијалног духа
Анђелима постаде сличан...

Творац светских чудеса
Електрицитет љубљаше веома
Свет изумима многим задужи
Лепотом свога ума задиви
Анђеоски живот заврши...



"I said life is just a circle 
A ride on a merry go round 
You got to roll with the punches 
You got to move with the ups and downs 
Life is just a circle 
Loop-de-loop round and round 
One day you are the king of the hill 
The next day you are tumblin down"...


Нема коментара:

Постави коментар