петак, 30. септембар 2016.

KAD ISKOPAM SAMOSPOZNAJU OVU SVOJU...




Zašto se danas osećam tako divno... biće zato što sam dosta ćutala a i što nisam ovde baš mnogo iskazala... kako me fotografije uče ćutanju... i lepoti tišine, koja je glasnija od bilo kakve ljudske psovke ili reči... a možda i sirova hrana čini svoje... sve u svemu - danas sam postigla neku dobru kondiciju i utreniranost već viđenu... fotografija me definitivno vraća u moju normalu... a za vašu se ne raspitujem baš mnogo... šta više - to me ne dotiče više...
Provaljen je trik - o jesni i sivim i tmurnim i kišnim i prohladnim danima ubacujemo fotografije sa letovanja i to je više nego pun pogodak...Kokala sam kokice u mikrotalasnoj i izgorele su mi... no ostalo je nešto i za pojesti... lepo je pisalo od 2 do 5 minuta... no, prvi put kad sam 5 minuta kokala nisu se sve iskokale i sad reših da povećam na 7 minuta... i to je to - neke se koke ugljenisaše...Danas nisam pročitala preostale dve glave Andrićeve Travničke hronike... hoću jednom - a kad ne znam... trenutno me zaokupljaju slike sa Sicilije, kao i neke buduće koje ću uskoro da načinim... eto ne mora svako obećanje da se ispuni... treba malo i slagati...Proklet jeste onaj čovek koji tek kad ostane bez posla i para dobije neke nove i velike ideje, koje opet ne može da realizuje bez sredstava...Napravila sam prvu današnju salatu - šargarepa i crvena paprika uz dodatak ulja, soli, bibera, sirćeta, belog luka i peršuna... moja druga današnja salata biće krastavac i paradajz preliveno sve preukusnom marinadom...predveče grickam kikiriki u ljusci... litar čaja sam popila... još koja kafa... malo meda... vode... i treći dan je savladan... gladi nema... ni teškoća... osećam se idelano dobro... još 4 ovakva sirova dana...Ja sam ponosna vlasnica i gospodarica svojih misli, ali ne i tuđih..."Kada promeniš misli... promeniš Život"... Ura za promene!!!...U meni itekako ima loših osobina, al ja najređe puštam onim dobrim osobenostima da viču iz mene...Neprestano iznošenje Istine trebalo bi da igra najaktivniju ulogu u našim ovozemaljskim Životima...Kukavičluk jeste pun mržnje iz razloga što mu temelji počivaju na nedefinisanom strahu...Najviše sam naučila ne čitanjem, nego posmatranjem...Za postizanje opšteprihvatljivog i uzvišenog cilja, neophodno je bez po muke, najpre osigurati i obezbediti prave i ispravne ljude...Ukoliko pokušavate da se svidite i dopadnete svima, verujte mi na reč, bićete dopadljivi - nikome...Bilo bi poželjno zapisivati sve te misli, koje se s vremenom javljaju kao neveliko jato ugroženih ptica... I čim to primetim i osvestim u sebi - misli ko da stanu, pa negde u protoku zapnu... A ja onda oslušnem njihov tihi šapat... I najzad shvatam - misli su nešto više od svih ovih malih ispisanih reči u ovom neveštom prvom pokušaju...Jedan od načina da spoznate koliko ste ustvari radoznali, jeste taj da krupnim koracima grabite uz brdo i tada ćete zacelo uvideti, koliko napretka ste podarili svom unutrašnjem svetu u promenljivom razvoju i razvitku, a sve sa ciljem na bolje...Treba biti zahvalan, sve dok ove sitne i male reči, iz tebe polagano ka površini mile... Seti se, kako beše kad su unutar tebe ležala sva ona mrtva i bezživotna slova duga... Beše to neopisiva i neizreciva tuga... A sad svaku sitnu i malu reč, pomiluj i pohvali poput najvernijeg druga... Prijatan ručak...Promenila sam ugao svojih gledanja i gledišta, pa u tom duhu, mogu slobodno, odvažno i snažno da izustim i kažem: od danas su za mene svi ljudi sveti... Svi su sveci... I u skladu sa tim - Život je svima mnogo lepši...I kad spavam čvrstim snom, ne mogu, a da ne čujem kako kiša trese o krovove kuća... I čitave noći lila je kiša ko iz kabla... Evo je opet treska o zemlju... Vreme oktobarskih dugih kiša proteže se pred danima što slede... I nisu to neobičnosti neke... Sve u svoje vreme, pa i ove kiše prohladne i setne... No, ovaj prvi dan u nedelji, ipak jeste srećan i dobar - zar ne???...Otac Serafim Rouz: ''Ne veruj previše svome umu, misao se mora prečistiti stradanjem, inače neće izdržati ispit ovih naših surovih vremena... Mnogo možes saznati iz knjiga (ne dozvoli nikome da te odvrati od njih)''. ''Pošto si se osmelio da pominješ događaje iz Crkve, koje ne poznaješ u celini, moramo te ispraviti, radi istine i da ne bi druge nenamerno povredio poluistinama''. ''Činjenica duhovnog i crkvenog života je da se radi ljubavi Hristove, kanoni mogu ponekad formalno prekršiti. Duhovna vlast se, ponekad, može 'ne poslusati' ''. ''Kanoni su stvoreni čoveka radi, a ne čovek zbog kanona. Neki se kanoni ne mogu i ne smeju, u određenom vremenu ili pod određenim okolnostima, primeniti strogo... kanono su nesumnjivo prenaglašeni u polemici, i ako bi trebalo da ostanemo u Crkvi u ova teška vremena, to će biti prvenstveno zbog naše vernosti Duhu Crkve, a ne kanonima''.''Ljudi će ti govoriti da sto posto gresis u jednom, ili u drugom, da si promašio cilj. Ne dopusti duhu da padne prenisko!''.. ''Istina, ima stvari koje nisu direktno 'nasa posla' ali kojih moramo biti svesni da se ne bismo iznenadili, ako ih počnu koristiti protiv nas''. ''Uznemirile su te priče rekla - kazala; nemoj se time baviti! To je dim sa malo ili bez imalo vatre!''. ''I tako nas Bog verno poučava strpljenju i uzdanju u Njega, a ne u svoju snagu kojom, pre svega, ne možemo ništa da uradimo!''.


Zvuk kiše što rominja u zraku
Iz olovno sivog neba kapljice

kiše, dok gusta magla donosi
još jači zvuk kišne pesme u
daljini, po kojoj se izlivaju kiše...

Te providne kišne iskre, vijugave 
kao prve kišne gliste, pritisle su 

lišće polusvelo i još skroz ne 
uvelo, dok kišne iskre kroz svo
to granje jedva čujno ko da mile
u mokroj haljini od kišne svile...

Najnežniji šapat zavijoriću poput svile 
iznad tvog kamenog uzglavlja, neka ti

i noći ove od mene požele najlepše snove...

Нема коментара:

Постави коментар