понедељак, 21. новембар 2016.

DALEKO OD TEŽNJI I NADANJA...



"LJUBAV JE ENERGIJA DUŠE"..."VOLELA BIH DA MOGU DA TI POKAŽEM DA SI TI NEVEROVATAN DAR NA OVOM SVETU"...Postoje tako zvani ljudi koje ja više ne poznajem... naprosto više nisam dužna takve i da prepoznajem više...Uz kišovito novembarsko veče ništa bolje nego iščitati pesmu "Plač Serbiji"...Proučavajući nordisjku mitologiju susrela sam se sa podatkom da su stari Sloveni žrtvovali ljude i tu sam bila zgrožena... toliko o velikim Slovenima...Ja ponajčešće donosim odluke u moju sosptvenu štetu, no to sam upravo Ja...Izvukla sam neke stare posne recepte i pronašla sam mnogo zanimljivih salata... jedva čekam da ih isprobam...Običaj ostavljanaj hrane po grobnim mestima kao i toliko opsednuto pričanje o smrti, naši su nasledili uravo od Egipćana... tamo je glavna tema smrt..."...med poseduje moć da izgoni zle duhove"..."O Bože sunca koji vladaš nebesima, gospodaru moj, pastiru čovečji! Ti, o Bože nebeski, ustaješ iz mora i uznosiš se ka nebu. O Bože sunca koji vladaš nebesima, gospodaru moj, ti svakodnevno sudiš i čoveku i psu i vepru i svakoj divljoj zveri"...Hrišćanstvo je modifikovana verzija egipatskog mita..."Drži korak revolucionarni!Da nas dušman ne prevari!"-A. Blok..."Korenom u kamenu
tuzi zatvaram krug"-M. Nastasijević...Kad sam posle ručka istresala stoljnjak od mrva, nisam mogla da se otmem utisku - u vazduhu ipak miriše sneg..."NE MOŽETE SPUTAVATI DOBROG ČOVEKA"..."...zvuk je samo nestalna međa koja prolazno i nepotpuno deli dva beskrajna carstva tišine"-Ivo Andrić."Noć mirna i dobra. Kao ona velika presudna zatišja u životu, kad se izmučen čovek (bezumno i svirepo izmučen) odmara i kaže sam sebi: "Nikad više!" i u veličini i očajnom prelomu svoje odluke nalazi mogućnost da dalje živi"."Tako uman. Vi još niste ni tako daleko da biste uvideli da je svetska borba igra za slabe, a posedovanje ma čega, iluzija. Ali to je tako: oni koji vide ne mogu a oni koji mogu ne vide. A napor da se doviče i dokaže propadnu u gluvom očaju. I tu se, kao pred strašnim zidom, uvek staje. Iz te more nema buđenja ni iz te smrti uskrsnuća. I kad bismo se probudili i našli na nekom savršenom sudnjem danu na kom bi se sve objasnilo i uvidelo, mi bismo ponovo svisnuli od užasa i besmislenosti, jedni zbog svoje nemoći, drugi zbog svoga lutanja. I tako, izlaza nema. Svak trati svoje dane u to: da izvršava svoju smrtnu osudu"."Što će Vama šine i kolosek? Dignite se, čoveče! Iskočite! Kako ne vidite! Nit ste vi za tajna društva, ni za uniforme, ni da čekate u predsobljima, ni da primate u salonima, ni da bunite ni da smirujete. Dosta je da jeste"."Mašato je mnogo puta noću, gledajući maglu nad jezerom, o slavi, o pobedi i trijumfu, ali ovo je bol i oganj iz kog se ne izlazi. Jer pred slavom o kojoj maštamo ne stoji delo pa je slatka i zanosi nas, ali ovde je čin u kome se on utrošio ceo, i sav trijumf i slava što tutnje oko njega isto je kao da su nad njegovim grobom. Jedni su koji dela čine a drugi koji uživaju plodove i likuju. U delu se sagori, oslepi, ogluhne i izgubi za sve. Ko bi rekao da je ovako mračno u dušama heroja!"."Svet se sada delio još samo na sudije i osuđenike. Ali se ljudi brzo dosetiše i svi se proglasiše sudijama. Uzalud se istraživalo ko ima pravo da sudi, a ko ne. I kako se to pitanje nije moglo nikako raspraviti ni istinu jasno utvrditi, počeše se osuđivati i ubijati sudije između sebe"."Religije, umjetnosti, znanosti, izumi i otkrića zato su tu da vaš život čine bogatijim, ljepšim i lakšim, i sama ljubav i dobrota samo su nakit u vašoj velikoj riznici koja se zove svijet"."Već se primiče dan kada se svijet neće dijeliti na vjere i uvjerenja, nego kad će sva zemlja biti podijeljena u dva tabora: u siromahe i u bogate, a to će biti i posljednja ura ove velike sramote koja se zove bogatstvo, jer nas siromaha ima toliko da bismo, kad bi svaki od nas digao desnu ruku, zasjenili ne samo sjaj vašeg bogatstva nego i samo sunce. A dotle, siromasi, trpite i snosite, jer što je veće poniženje naše, to je izbavljenje bliže, brže će se prepuniti mjera i nabujaće bol naš kao bujica kojoj niko neće moći odoljeti"."Ma koliko da sam svijetom hodio i gdje god sam došao, udario je moj štap o kamenu cestu i pogled moj o bogatašku kuću i misao moja o tvrdo srce.
Na pogled vašeg oholog, okrutnog bogatstva ispunjala mi je dušu isprva gorčina i strah, a kasnije bijes i mržnja, jer ja sam osjetio koliko je sramota biti čovjek i video da je lice zemlje ruglo u svemiru.
Tada sam ostavio ljude, braću po liku a krvnike po svemu drugom i otišao sam u samoću stablima koja rastu u veličanstvenoj ljepoti, bez rugobe ljudskog lica i ljudske misli. I tu je u moju dušu ušao mir i velika potreba da vam kažem svoju ljubav, svoje ogorčenje, svoj prezir i - svoju nadu."U pauzi između dve nenapisane reči, prođe mi dan...Kad doživim poraz kao čovek, pozavidim odistinski ovim brižnim životinjama...I danas mi na času priđe đak i kaže kako mu je drug iz susedne klupe pokazao srednji prst... I ja razmišljam šta da mu kažem... Iskreno došlo mi da mu kažem: pokaži i ti njemu... A onda sam lepo rekla da svi čuju, da to nije lepo i da je sramota (tako zvuči pedagoški)... Pa sam tom đaku postavila pitanje: da li sme to da pokaže tati i mami???... I tako situacija ima raznih, no svako se snalazi na licu mesta - kako zna i ume...I sad kad su mi radni mišići oformljeni i dobro osposobljeni, malo je jedan posao... Ja zaista treba da potražim još posla, jer su moji kapaciteti veliki, a mogućnosti su iz dana u dan neograničene i sve veće i sve bolje...I delić današnje atmosfere... Reč je o LJubavi kao izrazu SLOBODE... Za nas postoji samo onaj i samo onaj neko koga volimo slobodno... Ukoliko ga ne volimo slobodno, taj i takav za nas ne postoji kao ličnost, već kao predmet i stvar, kao priroda i kao strast... Voleti i ljubiti nekoga znači voleti i ljubiti ga kao Ličnost, a ne kao prirodnu pojavu ili upotrebnu stvar... Ljubav nije stvar interesa, koristoljublja i ličnog sebičnog zadovoljstva... U ljubavi nema primoravanja... Zato Ljubav postoji samo u slobodi... Ne možemo drugoga da nateramo da nas voli i ljubi, ali ni nas niko ne može da natera da drugoga volimo i ljubimo... U ljubavi nema nametanja i ljubav nije stvar iznude... Ljubav je stvar slobode i slobodnog ličnog izbora... Ljubav se ne može iznuditi.... U ljubavi nema moranja... U ljubavi sve postaje i biva slobodno i po slobodi... Ljubav je zajednica u kojoj slobodno volimo nekoga i neko slobodno voli nas... Itd...Postajem velika ravnodušna zverka...


10 rečeničnih doza pozitivnog okrepljenja:
1. "Prihvatite neuspehe".
2. "Izdržite".
3. "Sreća je rezultat rada".
4. "Niko nema sve".
5. "Opustite se".
6. "Idite stepenicama".
7. "Čitajte uputstva".
8. "Neka stvari teku glatko".
9. "Iskustvo zaista edukuje".
10. "Slušajte otvorenog srca".


"Mi, pjesme tvoje i drugovi sviju,
što svoje duše na zvjezdama griju,
sveta smo živa porodica tebi!"...

Šantić

"Sa svima težnjama i nadama - dalje!
Dovoljni su tada duši skromni kuti,
zrak koji nam sunce kroz prozore šalje;
srce ćuti; pusti pred nama su puti;
život, to je košmar, ideali - tralje"...

Sima Pandurović

Нема коментара:

Постави коментар