петак, 11. новембар 2016.

SA ZARAVNI POŽRTVOVANJA KLIČEM TVORCU ZVEZDANIH NEBESA...



Ispisivanjem jedne poruke ili kraćeg pisma ne znači uopšte da ćemo nekom igrom pukog slučaja ispraviti krivu Drinu... 
Suze su eliksir Života... Nije važno kako će nas drugi doživeti, najvažnije jeste kako ćemo sami sebe ljudima ispisati i prepričati... Čovek mora biti postupan, dostupan i nadasve jednostavan... Čovek ne bi smeo biti hartija u plamenu, pa da na brzinu sagori... Sačuvaj me Bože od domaćeg nečoveka, a od tuđinskih zavojevača sačuvaću se sama..."Zašto stranci obaraju oči i skreću razgovor kada govore o nama, zašto se naša zemlja pominje prva kada je govor o bratoubilačkom bezumlju i teškim nerazumljivim katastrofama?
-Jer se nismo na vrijeme oduprli zlu, jer nismo poslušali najbolje među nama i ujedinili se svi bez razlike u otporu protiv tuđinskog zavojevača i domaćeg nečovjeka"-Ivo Andrić...Život od nas počesto pravi one lepo poražene, verovatno samo zato da bi nas smrt dočekala kao pobednike...Bolje svedočiti iskrenu bol, nego lažnu radost...Ljudi se previše batrgaju misleći i premišljajući ko im je i zbog čega odan... no, samo jeste jedno važno i snažno i nikad nije lažno: odanost svom vlastitom Ja...Pročistila sam kosmički prostor sa dva zrna mirišljavog tamnjana...Današnji učitelji su najčešće neobično nasmejani i preuspešni... da li ste videli učitelja uplakanog i bednog - jadnog... poraženog... teško...Niko nije tu da bi drugima bio učitelj... tek smo slučajno tu, kako bi podstakli neke drugačije, da misle svojom glavom i pameću..."BOLJE BITI I STAJATI SAMA, NEGO SA LJUDIMA BITI, KOJI ME DOVOLJNO NE VREDNUJU"...Neke upomene samo nas prisećanjem povređuju i sve manje uveseljavaju...Lako mi je živeti bez zdravstvene knjižice, kad dobijem kijavicu izlečim se sama i to preko noći, no kad mi se okrnji zub tu je već teže - sama da ga okrpim ne mogu...Ono što pčesto ne mogu da izbijem iz svoje glave, a surova je činjenica kaže: ti si beskorisno stvorenje... i tako dalje..."LEPOTA POČINJE ONOG TRENA-MOMENTA KADA ODLUČIŠ DA ŽIVIŠ SVOJE JA"..."Samo nađi svoje Ja i već si našla sve. Nema drugog Boga, nema drugih nebesa. Nema ničega izuzev tvoga plamena života"...Čovek se doista odmara, samo dok radi ono što i voli... I čovek se umara sve dok radi ono što mora...Život nam počesto priređuje šale i to za neke ukuse i presurove..Ima i onih koji status putnika zasluže samo po tome koliko je ustvari njihova duša ili misao u stanju da odluta i luta, da pluta...I baš se pitam: vredi li Čovek više od jednog šarenog peškira???...Песимизам је уствари најопипљивији реализам...Истина је велика и та, да они који нешто велико стварају, рецимо стихове, уствари, веома дубоко и искрено варају, наравно док стварају...Зашто неки мушкарци сматрају жене подложне подлостима... Зар не би могло бити казано да су мушкарци подлији итекако од жена...Nekome možda smeta što ja kuckam mnogo po blogu, ali sa druge strane šta bih Ja pametnije ili smislenije pa i radila... Da imam džak šećera i brašna, sigurno bih pravila torte i kolače...Само су песници тек неки и велики својим стиховима и без имало слутње или сумње, надвисили и највише врхове планинске...Svaka ne ušminkana fotogarfija, mogla bi se nazvati apsolutno živa i apsolutno živa i autentično prirodna slika...Мале људе заплаше како није пристојно разочарати се... Но, неке велике песничке величине управо казују и показују супротно... Ипак, разочарење животу смисао неописиви даје...Gotovo i konačno da kažem: laku noć...Pišem samo za Vas dok izdrži pero i ne nestanu patrone..."Ljudi svašta snivaju, tako se zanimaju"...Ja se upravo sada osećam kao da je Nova godina... Srećna Nova godina... HAPPY NEW YEAR...I baš šteta što je danas državni praznik, pa se ništa ne radi... Prava šteta... Dan je lep i moglo je dosta toga da se uradi i radi... No, od sutra će da se zasuču rukavi... Zato još malo da u ritmu skačem i odvrnem radio još samo malo jače... Ja sam se toliko uželela konstruktivnog rada, pa nešto razmišljam da se i preko leta aktiviram negde da volontiram...Od 2005 do juče, napisala sam tačno 393 pesme, ne računajući one male strofe zabeležene negde ovde... Ove godine svega 39, skoro duplo manje nego lani, kada sam nadžvrljala 89 pesama... A ko se seća 2011 beše čak 96 komada... A statistika nikad ne vara... I 2010 beše pesnički plodna, čak 97 bisera... U 2009 samo 4, a u 2008 nijedna jedina pesma... Tamo 2007 dobrih 14 pokušaja, a 2006 čak 33... Godine 2005 negde oko 21... 2004 - 55... 2003 samo dve... 2002 - 46... 2001 i 2000 nijedna... 1999 samo jedna... 1998 komada 5... 1997 samo 3... 1996 opet 5... 1995 nijedna... 1994 jedna ali vredna... I 1993 - kada je pesnički val zapljusnuo ozbiljno moje biće, veličanstvenih 10... Znači od 1993 do juče svega 518 pesama... Od toga 80 komada publikovano u mojoj prvoj "Maloj Iskri" i još 3 nađoše mesta u jednom zborniku... I meni za ovog neverovatno dobrog života sasvim dosta..."OČI SU PROZORI DUŠE"..."ISPITUJTE SVOJE VEZE"..."LJUBOMORA I BES SKRAĆUJU ŽIVOT"..."LJUBAV PREDSTAVLJA KAMEN TEMELJAC, OSNOVU"..."LJUBAV JE HEMIJSKA REAKCIJA"..."LJUBAV ČINI DA SVE IZGLEDA JASNIJE"..."LJUBAV NE ZNA ZA GRANICE"..."LJUBAV SE NIKADA NE UMARA"..."LJUBAV JE VREDNIJA OD NOVCA"..."LJUBAV JE LEK ZA SAMOĆU"..."LJUBAV DAJE VIŠE ENERGIJE"..."LJUBAV MOŽE UČINITI DA I NAJMUDRIJI LJUDI IZGLEDAJU ŠAŠAVO"..."LJUBAV U KOJU VERUJETE OSLOBODIĆE VAS MNOGO BRIGA"..."VERUJTE U NEOGRANIČENI POTENCIJAL"..."LJUBAV JE NEMOGUĆA BEZ RAZUMEVANJA"..."LJUBAZNOST SE JEDNIM DELOM SASTOJI U TOME DA VOLITE LJUDE VIŠE NEGO ŠTO ZASLUŽUJU"..."VOLITE ONO ŠTO RADITE"..."LJUBAV DOLAZI U SVIM VELIČINAMA, OBLICIMA I BOJAMA"..."VREME ĆE POKAZATI DA LI POSTOJI PRAVA LJUBAV"..."LJUBAV SE NIKADA NE MOŽE PREDUGO SKRIVATI"..."LJUBAV KOJU PAMTITE NIKADA NIJE IZGUBLJENA"..."LJUBAV ČINI DA JE DVOJE LJUDI JAČE KADA SU ZAJEDNO NEGO DA SU RAZDVOJENI"..."U LJUBAVI NE VAŽE ZAKONI".."LJUBAV JE OSNOVA ŽIVOTA"..."LJUBAV SE SASTOJI NE OD PILJENJA JEDNO U DRUGO VEĆ OD ZAJEDNIČKOG GLEDANJA U BUDUĆNOST"..."LJUBAV OMEKŠAVA TVRDA SRCA"..."LJUBAV VAM DAJE SNAGU DA POČNETE IZ POČETKA"..."LJUBAV JE NAGRADA ZA LJUBAV"..."LJUBAV UTIČE NA LJUDE SVIH DOBA"..."LJUBAV IMA SMISLA ZA ONE KOJI SU ZALJUBLJENI"..."LJUBAV MOŽE SVE UČINITI VREDNIM"..."LJUBAV JE NAJBOLJA INSPIRACIJA ZA SVAKU UMETNOST"..."LJUBOMORI NEMA MESTA U LJUBAVI"..."LJUBAV MOŽE UČINITI DA SVE BUDE KAKO TREBA"..."AKO HOĆETE DA BUDETE VOLJENI, VOLITE"..."ZALJUBLJENI SE NE PLAŠE"..."LJUBAVI NE MOŽETE NAREĐIVATI"..."LJUBAV SVE VIDI KROZ TELESKOP, A NE KROZ MIKROSKOP"..."LJUBAV ČINI PRIJATNIJIM SVE ŠTO RADITE"..."VOLITE MNOGO LJUDI, MRZITE MALO NJIH"..."LJUBAV NEMA GOSPODARA"..."LJUBAV I RAD SU DVA NAJVAŽNIJA ELEMENTA SREĆNOG ŽIVOTA"..."LJUBAV JE DAR"..."VOLITE DOK STE SPOSOBNI DA VOLITE"..."LJUBAV JE NEŠTO ŠTO DAJETE, A NE NEŠTO ŠTO TRAŽITE".."LJUBAZNOST JE SKUPLJA OD ZLATA"..."ZAMISLITE LJUBAV"..."LJUBAV MOŽE I DA POVREDI I DA IZLEČI"..."LJUBAV ČINI DA PISCI PIŠU, SLIKARI SLIKAJU I MUZIČARI KOMPONUJU MUZIKU"..."TEŠKO JE DEFINISATI LJUBAV, ALI JE LAKO PREPOZNATI"..."PRAVA LJUBAV NIKADA NE PRESTAJE DA RASTE"..."LJUBAV JE NAJMOĆNIJA SILA NA SVETU"..."LJUBAV MORA DA BUDE UZVRAĆENA KAKO BI FUNKCIONISALA"..."LJUBAV POČINJE IZNUTRA"..."VERUJTE U LJUBAV"..."VERUJTE U LJUBAV NA PRVI POGLED"...


Svirajte mi, 
zima stiže, 
pesmo i
pahuljo moja...


"Za društvo nekad ne bješe nam stalo,
O sebi samo govorismo dugo;
No danas, draga, sve je, sve je drugo:
Sada smo mudri i zborimo malo..."



"Moji vrti, više ne čekajte na me,
Vratiti se neću iz studene tame
Svog života... Sunce polagano gasne..."


"O, beži, beži, moj znanče,
Jer ovde zime je kut -
Sve moje cvetne naranče
Vihor je pokido ljut".


"O, zar nije dosta nevolje i tuge,
I surova puta što reže i bode!?
Vaj, uzaman more naše krvi ode...
Moja jadna zemljo, mi smo i sad sluge".


"Sve tako dalje, tamo, do Golgote,
I kad nam muške uzmete živote,
Grobovi naši boriće se s vama!"


"I ja se, evo, tvojim smradom trujem,
I svoj nos stiskam i na tebe pljujem,
Rugobo gnusna bez časti i ljudi".


"Moji su očevi buntovnici sveti,
Sa dušom oluja što hrli i leti,
I krilima zlatne raspaljuju luče..."


"Moja duša nije u taštini grezla,
Nit je bilo grubog crva da je načne.
Ja sam išo visu gdeno beskonačne
Podižu lepote svoja carska žezla".


"I niko neće čuti jad ni vapaj -
Niti će ganut bol pjanu gospodu...
Seljače, goljo, ti si prah na podu,
Tegli i vuci, i u jarmu skapaj!"


"Pod udarom snažnim lete iskre krupne
Ko da se meteor rasipa u noći,
I on, s teškim maljem, u ovoj samoći,
Izgleda ko simvol snage nedostupne".


"Hajdemo, Muzo, iz te lude praske,
Željan sam lica bez laži i maske,
Željan sam tople riječi i zbora".

"Moj susjede mirni, nek blagoslov Duha
Uvijek te prati da si dobre volje.
Samo, ja te molim, odsad lupaj bolje,
Jer ogluhnuh, brate, na obadva uha".



Aleksa Šantić


Нема коментара:

Постави коментар