петак, 31. март 2017.

"NEKA STIH TI BUDE BURA"...



"Bacimo se u vrtlog vremena,
u brzi tok događaja.
Pa nek se bol i uživanje,
uspeh i ljutnja
smenjuju uzajamno kako znaju..."


Gete



"...ono inteligencije što imam koristim da sagledam iz daleka i sa što veće visine svoj život, koji onda postaje život nekog drugog"-Margerit Jursenar... "Vrlo teško bih se privikao na svet bez knjiga, ali stvarnost nije u njima, jer ne može cela u njih da stane"... "Pesnici nas prenose u svet, prostraniji i lepši, vatreniji ili smireniji od onoga koji nam je dat, te samim tim drugačiji i, u stvari, nemoguć za život"... "Pisana reč me je naučila da slušam ljudski glas, kao što me je uzvišenost nepomičnih stavova kipa naučila da cenim pokret. Kasnije, naprotiv, život mi je protumačio knjige"... "Kad se sve složene računice pokažu pogrešne, kad ni sami filozofi nemaju više šta da nam kažu, oprostivo je okretanje slučajnom cvrkutu ptica ili dalekoj protivteži zvezda"... "Eto sam opet odlutao! Na svakom ćošku pobjegnem sam sebi s lanca. Stalno mi se mrsi i prekida nit. To mi je stara mana, još iz detinjstva. Vječito su me kroili zbog te "niti" i zbog neprestanih digresija. A ja sam se već onda čudio: što im je toliko do te blažene "niti"! Kao da je "nit" ono najvažnije i najbitnije što čovjek čovjeku ima da saopći! I činilo mi se da baš u tim "digresijama" leži sam suština onoga što želim da iskažem"-Vladan Desnica... Tagore: "Zato ti dajem ružna imena i hvalim se svojom surovošću. Zadajem ti bol, bojeći se da nikad nećeš saznati što je bol... Zato brbljam i ćaskam olako i zatrpavam svoje srce rečima"... "Radost je osetljiva kao kap rose dok se smeje, već umire. Ali je jad jak i žilav"... "Vidim kako preko brda vremena ide onaj koga ne vidi niko"-Vladimir Majakovski... "Nikada radost nije bila tako daleko i sloboda tako mrtva. Sada je kriknula beda: čovek je kriknuo za svojom dušom, sve današnje vreme je jedan jedinstevn krik bede. I umetnost je kriknula u duboku tamu, kriknula je u pomoć, kriknula je za duhom: eto, to je ekspresionizam"-Herman Bar... "Lepota u umetnosti treba da bude ohola"-Bogdan Popović... Čehov: "O kako je to strašno što nisam lepa! Kako starašno! Ja znam da nisam lepa, znam, znam... Kad smo prošle nedelje izlazili iz crkve, čula sam kako govore o meni, a jedna žena je kazala: Ona je dobra, ali šteta što nimalo nije lepa... Ja nisam lepa"... "U čoveku bi trebalo da je sve lepo: i lice, i odelo, i duša, i misli"... "kad već nema pravoga života, neka se živi od priviđenja. Ipak je i to bolje nego ništa"... "Danju i noću, kao domaći duh, guši me pomisao da je moj život nepovratno propao. Prošlosti nema, ona je glupo straćena ni u šta, a sadašnjost je strašna u svojoj besmislenosti. Eto, to vam je moj život, moja ljubav... Moje osećanje propada uzalud, kao sunčani zrak koji prodire u jamu, a i ja sam propadam"... "Celog života raditi za nauku, naviknuti se na svoj kabinet, na slušaonicu, na uvažene drugove - i odjednom, neočekivano, obresti se u ovoj kosturnici, viđati svaki dan glupe ljude, slušati beznačajne razgovore... Ja hoću da živim, ja volim uspeh, volim slavu, huk, a ovde - kao na robiji"... "Ostareo sam, naradio se, iskvario, osećanja mi otupela, i čini mi se da se više ne bih mogao priljubiti uz čoveka. Ja nikoga ne volim i... neću voleti. Ono što me još zagreva, to je lepota. Prema lepoti nisam ravnodušan"... "A kad umre Čehov, umreće jedan od najboljih sinova Rusije, pametan, pravedan, koji je voli i u svemu saoseća sa njom. I Rusija će zadrhtati od tuge, i dugo ga neće zaboraviti, i dugo će se učiti shvatanju života iz njegovih knjiga, obasjanih tužnim osmehom srca punog ljubavi" - M. Gorki... "Nazvati jednu stvar pravim imenom, znači uništiti tri četvrtine uživanja u pesmi" - Stefan Malarme... "Svet je moja predstava"-Šopenhauer... "Muzika pre i iznad svega... reči mutne nespojive... gde se Nejasno s Jasnim spaja... Hoćemo Prelive svega toga, ne Boju samo prelive... San na san... Neka stih ti bude bura, avantura"-Pol Verlen... "Lepoto, dođi iz pakla ili raja, svejedno"-Bodler... Sve na svetu ima svoj rok trajanja ili svoju granicu podnošljivosti, pa i strpljenja ili trpljenja... Pesnici su odvajkada svoju privatnost štitili i zaštićivali velikim osamljivanjem od svog tog divnog i prekrasnog sveta i ponajčešće bez ikakvog objašnjenja ili reči... Svaki minut posvećujem jačanju svoje personalnosti... Dučić: "Lakše je biti kralj nego gospodin; a najteže je biti i kralj i gospodin... Podal čovek misli da je nadmudrio poštenog čoveka ako ga je prevario; a on ne zna da ga je prevario samo zato što pošten čovek ima iluziju o drugim ljudima, i što živi u čistoti svojih mišljenja"... "Budite ili najjači ljudi, ili prijatelji najjačih ljudi"-atinski vojskovođa i mudrac Fokion...". Neka Bog poživi rđave, jer ih je mnogo više"-španska poslovica... Treba pustiti da se i danas iz našeg najlepšeg pamćenja izlegu neke nove mudre muze... Pažljivo (obazrivo) razmišlajnje mora postati ravno pažljivom življenju... Moj cilj jeste svakodnevno izgrađivanje jednog posve čeličnog unutrašnjeg, ali i spoljašnjeg karaktera...

Нема коментара:

Постави коментар