петак, 7. април 2017.

БОЛ ГАЛЕБА...



Симбиоза јутарње измаглице 
и осећај туробности 
клизи низ леђа града, 
док иза прозора воља 
против које ништа не могу, 
а да могу 
опозвала бих већ данас 
сваки исхитрени крај, 
сваку оптичку пролазност даха, 
сваки пад лимене олупине 
и сваки страх промрзлих ноћи, 
о ти несрећно Отачество 
што нас победиво 
само кроз смрт и умирање 
у небеске поседе 
тако уснуле уводиш
и Бог зна куда водиш...

Срце је данас загарављено 
и забрављено
овом страшћу бола 
и поглед је пријемчив 
за сву овосветску тугу 
као изгладнелу кугу, 
а ја још стојим 
насред крваве буре 
спутана унутар 
овог ивичњака 
умирања и озеблог срца, 
па као да сам противна 
том природном назначењу 
док бол 
још ме разлаже 
на громаде и комаде 
и је ли то казна 
за пролазне нам насладе 
пред трункама живота...

Речи бола у мени данас јече 
и нису разговорљиве више,  
а послушно их пишем 
у данашњој жалости ове песме, 
да се спасем 
од меланхоличне пасивности краја, 
што свеобухватно протеже 
своју позицију смисла 
након толико бесмисла...

На концу вечног живота 
седим у каљужи 
без неодстатка снаге 
да се противно свему 
ипак све мање радујем 
- а чему?
ти непомирљиво саосећање бола, 
што повлачиш у заклон 
и моћ мога говора, 
а ја сагласна 
са овим самосажаљењем 
ћутим...

И хоћу ли моћи да докучим 
ове бескрајности хладни склад 
мој нескладу 
што ме вечно разапињеш 
између радости и бола, 
вечито истог пробног лета, 
мој галебе спржених крила... 





Нема коментара:

Постави коментар