понедељак, 3. април 2017.

ODISEJ MODERNOG DOBA...




Svaki put kad se sa predivnog puta vratim živa i zdrava svojoj kući, a posebno posle odgledana dva filma osetim se kao Odisej modernog doba, iako se tik u ponoć zapitam: A uopšteno ko je to???... Je li to Čovek koji je istinski zahvaćen seobama i izgnanstvom???... Neko ko je baš juče pobegao iz svog zavičaja samo da izbegne sve te slike nekakvih izbora i glasanja... I ko to "još luta vitak sa srebrnim lukom... Na sinjem moru jedna lađa... To sam ja od reči do reči"???... I neko je rekao da pravi Pesnik nikada ne može umreti, pre nego li ispolji svoje Ja... Pa, shodno tome biće da ja umreh samo iz razloga što nisam pravi pesnik... I "vidim li ja da će doći jedno novo stoleće" i da li "ono uvek dolazi"???... U Poeziji zornjaču svoju tražim... To je moja Zvezda, moj Ideal koji me održava i nosi, veže i priziva, pa se od nje stoga i neudaljavam, jer samo tako osećam setu... I je li doista tako da se "po sećanju hoda kao po mesičini"... Pesnici jesu ti tragični junaci, koji kroz taj udes podnošenja, ustvari u Poeziji tragaju za svojom zornjačom ili u zornjači pronalaze trag svoje Poezije... ili raspolućenog Meseca koji se baš večeras srebrio najlepše nad Tarom... Ljude koji nas okružuju nikada ne može da zavede naša ružnoća, naša debljina, kao ni nos koji Bogom dan iz časa u čas nosimo... i njime se ponosimo... "Tragika" pri povratku u zavičaj gde će u narednim danima biti važno prebrojavanje nekakvih nevažećih listića, dođe mi posle povratka iz seoceta svih onih predivnih plavih Štrumfova kao bezumlje i potištenost... I večeras ima gušta, jer mi srce piva... Naše bi trebalo biti samo ono što nije bilo tuđe, a toga nema i ne postoji... Zatvorite prozor i večeras, da ne bi vam se možda svašta snilo ili zbilo... Preosetljive vrste kojima preti izumiranje, trebalo bi zaštititi nekim posebnim zakonom, dok ne bude dockan... (moje reagovanje na novinski naslov)... Bedna je varalica ona duša, koja misli da može dugoročno pakostiti drugome, a da pri svemu tome ne oseti povratne posledice kobne (kad tad)... Neki ljudi i kad ćute dalje se čuju, nego većina glasnogovornika čije pričanje samo zaglušuje svakidašnju zbilju... Vreme će se teško okrenuti na bolje u noći nekakve umišljene zveri... Tek za neko vreme možemo očekivati sunčano, lepo i toplo vreme... Kažu od sutra kiše i bič hladnoće nad ovim prostorom ima da zavitla... Po onoj narodnoj prognozi mladina kakva nastade takva i siđe... Ili se i tu prevarismo... A po svemu sudeći beše li veoma precizno i tačno... BUDI SVOJ BEZ OBZIRA ŠTA O TEBI KAŽU... I jutros neću napisati ni slova, da ne bi nekome opet palo na pamet da svojim negativnim komentarom pljune po meni... Vec u ponoć 15-og aprila ove 2017-e nastupa Sveradosni Praznik Svetlog Vaskrsenja Gospoda našeg Isusa Hrista. Čestitam svima Vama to sveradosno hrišćansko toržestvo, uz iskrenu dobru želju da svetlonosni ovaj praznik dočekate i provedete u zdravlju telesnom, miru i utešenju duševnom, utešenju duhovnom i u miru sa svima koji Vas okružuju. Amin!!!... HRISTOS VOSKRESE!!!... HAPPY EASTER!!!... BEST REGARDS!!!...

Нема коментара:

Постави коментар