четвртак, 20. октобар 2016.

IZ KAZANA MITOLOŠKOG...





Ljudima povišene budnosti i svesti nema šta biti oprošteno, no isto tako takvima nema ni šta biti zamereno... ostalo takve ne interesuje, osim da još više probude i prodube svoje sopstveno Ja...
"Ljubav ne može biti pronađena tamo gde ne postoji. U tome počiva razlika između biti strpljiv sa nekim ili gubljenja svoga vremena"...Šareno ko Josifova haljinica... ištrikala sam u dužinu 37 cm čak, tako da ovde stajem... nastavljam sutra... dok ne utrošim svu vunicu koju nađoh u kući... a možda oštrikam još koji red dok se 30 minuta budem banjala...Svih 8 boja ištrikano... krećem opet ponavljanje.. novi krug... moj umetnički rad i trud... nije lako štrikati... zabole prsti... sad mogu među pletilje u Sirogojno...Šesta boja... još dve nove boje imam da uvedem... biće ovo šalče sa 8 boja...Red po red... boja po boja... i moj rad napreduje...Ja sam se odlučila za ovu mustru... svaka petlja pravo...Klot - frket... petlja pravo - petlja obrnuto...Igle i heklica su tu i neki klupčići... da započnem neke grejače za noge...Nije šala... rešila sam da malo štrikam... i evo kupih i časopis pun šablona - kako štrikati... samo mi fali vunice ili runo od koga ću da štrikam...Šablon sam iz Burde izvadila uz pomoć radle očas posla... i nakon toga sam napisala svoju 35-u pesmu u 2015-oj...Možda je najlakše voleti, a nije da se nema ko... nego naprosto postoje ljudi koji ne vole ono što je najlakše, već ono što je mnogo teško...I danas konačno malo akcije... posle ću da izvadim šnit ili šablon iz Burde -onog pulovera što ću ga uskoro i sašiti..."Mudra žena ne želi da bude ičiji neprijatelj... mudra žena odbija da bude bilo čija žrtva"...Ja sam ona mitološka boginja prirode i divljine, pa ko me dirne pretvaram ga u jelena, koga će rastrgnuti njegovi sopstveni pobesneli psi...Političar voli da se uslika sa onom drugom vrstom religiozne politike, pa tako dobijemo politiku na kvadrat...Sve je dakle nastalo iz istog kazana - mitološkog...Ono što me fasciniralo jesu mitološke priče o nastanku i postanku naših lepih sazvežđa na nebu... eto i astrologija ima svoju mitološku potku...Oni koji tvrde da su svetu doneli i podarili nešto revolucionarno novo, treba da znaju da nisu, jer sve je toliko drevno i toliko staro, samo malo modifikovano...Čovek kao biće mitološko i religiozno ipak jeste i mnogo prevareno...Mislim da je mit stariji od religije i da prednjači u tome...Kada su Dedal i Ikar poleteli, jedino je Dedal uspeo da preleti do Sicilije i tamo bezbedno stigne... a tamo je bacao očaravajuće draži svojim izumima na ćerke kralja Kokala... Minoj i tu pronalazi svog odbeglog majstora... na scenu stupa borba mudrosti u kojoj Dedal opet bedi... Kokalove ćerke su po nagovoru samog Dedala Minoju kroz cevi sručile ključalu vodu ili ulje tik u kraljevsko kupatilo... Ovo nisam znala pre Sicilije... otkrijem tek sinoć kroz pažljivo iščitavanje "Mitologije"... I tako nabasam na još jednu zanimljvost vezanu za Siciliju... Eneja veliki trojanski junak novu Troju našao je na Siciliji... pre Sicilije brodovi njegovi nasukaše se na afričke obale...Čak 400 godina pre Hrista veliki filozof Platon osmisli novu reč - MITOLOGIJA... i tako svi mitovi postaše "izmišljene priče koje govore istinu"...Naiđu tako dani kad čovek sam dobro shvati da nema više razloga za plakanje, nema više žaljenja ni za čim na svetu celom... jer isplakale su vas moje lepe oči po milion puta, pa sad više nemaju šta da isplaču..."Laž može biti zbrinuta u sadašnjosti, ali nema budućnost"..."Postoji nekolicina ljudi koji nikada neće moći sagledati svu tvoju dobrotu. To je njihova mana-nedostatak nije tvoja. Budi milostiv dovoljno prema svome ja da ih odsečeš-odbaciš iz svoga života"...Ako čemu treba da se divim, onda se divim svemu onome što me indirektno mrzi-mrvi, a sve manje imam divljenja za ono što me direktno ili najdirektnije voli-boli...Britkosti jednog slaganja ili preklapanja ili prelamanja snopa svetla, kao da nisu ni potrebni svi Rečnici sveta...I opet, ote mi se duša, u dimenzije druge...Keltski bog Lug jutros sivilom i magluštinama obavija varoš, a boginja zore kao da nije pozdravila Sunce svoje... u cvetu života i svesti nešto je skriveno malo... zapadni vetar Zefir nemilosrdno briše cvetove lotosa... Flora na proleće tek prodiše... a ruža to sveto Afroditino cveće više ne trepće... daleko od ljubavi, daleko od lepote...Sasvim iskreno uzevši svet i sve poglede na život, čovek je duboko mitološko biće...Šta ako smo u svemu imali samo predrasude, pa tako danas poteško izlazimo sa činjenicom da sva naša slepa verovanja počivaju i izrastaju iz veoma žilavog mitološkog korenja starih Grka... eh, sva ta mitologija nije je lako iščitati, no kad je samo začeprkate bićete iznenađeni razotkivanjem dugo čuvanih velova tajni...Najveća podlost jeste da od nas najneljubazniji na svetu očekuju tobož neku vrstu bespovratne ljubaznosti... negde je zapelo...Sve počiva na samopoštovanju i sve počinje od samopoštovanja... dakle ljudi samoispoštujte svoje sopstveno Ja do krajnjih granica izdržljivosti... samopoštujte se...Pošto je meni konačno upala kašika u med, sad mogu da se zezam do mile volje... no bez zezanja - upravo sam smazala 3 kafene kašičice divnog meda...Postoje ljudi koje se zaljubljuju retko, no isto tako postoje ljudi koji se ne zaljubljuju nikada..."Laž može biti zbrinuta u sadašnjosti, ali nema budućnost"...


Vreme ne sme biti gubljeno, no ljudi ga gube... 
vreme ljudi prošlosti teško ljube i sve više gube... 

vreme ljudi budućnosti ogubave očekivanjem...
vreme ljudi sadašnjeg trenutka ne dangube...

Нема коментара:

Постави коментар