среда, 12. октобар 2016.

"ONA JE PAS I VUČICA I ŽENA"...



"KRST NIJE DOVOLJNO TEŽAK"..."PEGAVO LICE"...Oduševim se etiketom - kivi je uvezen iz Italije...Danas sam mnogo toga prelomila i sad sasvim drugačije... ono što je jako važno to jeste hrana, a nisu nas tako učili... bez hrane ste mrtav čovek...Hvala bogu više ne konzumiram cigarete, e bolje da pijem, jer lakše i zdravije utapam svu svoju tugu dugu...No rešila sam da se svaki dan častim jednim malim asortimanom užitka koji sam donela sa Sicilije, kao i sa drugih podneblja, pa bili to likeri od limuna il pistaća, ili rakija od šumskih jagoda sa Etne, ili uzo ili viski ili rakija naša iz sela od šljiva... a stižu nam i praznici i sva krasna slavlja i ja se već sada zagrevam...Danas sam imala neopisivu potrebu da budem što više isključena, to jest van mreže i to sam i sledila... postalo mi je neopisivo dosadno, pa kao da sam se svega zasitila... moja preokupacija je u mom skladno uređenom prostoru napisati bar pesmu... imala sam danas nešto u mislima, no nisam htela da se silim preko svake mere... i tu posustajem i odustajem možda na kratko... može i bez muzike i pesme... moj dom i održavanje čistoće i higijene... i more tišine...Sutra povećavam dozu kivija i umutiću mesto 5 čak 7... enzimi sagorevaju sve viškove viškova, a posle kad me budete pitali od čega sam tako vitka i mršava da znate... od enzimskog voća...Sad ličim na hitronogu vevericu koja je nakupila punu jazbinu preko potrebnih plodova, pa može da počne zima i mislim da imam brdo zaliha ravno do buđenja ranog proleća..."Moja etika u životu je jednostavna, ponašaj se prema meni dobro i ja ću se zasigurno ponašati prema tebi bolje"... Milutin Bojić: "И вратићу се чист, у свет пун гада И вратићу се без греха и јада"."Стварајмо собом видике и боје,Светове нове, но светове своје!"..."Од поноћи већ схватити Час ненадмашног ганућа!Кроз јединство бола мог проби зрак, док леже по дубрави Сунца, што сијасте кроз мене у толика сванућа..."-Растко Петровић...Sećam se starih novina... u njima su uvek išle priče u nastavcima... zvali smo ih feljtoni... Ne znam da li i danas neko to neguje... Nažalost, više ne kupujem novine...Svi pričaju kako je osmeh bitan i važan... Jeste - ne poričem... Mada, još uspešniji mehaniziam preživljavanja i oživljavanja ljudske vrste, po mom malo mišljenu, bio bi samo zvižduk... Zviždukom protiv svega negativnog... Zvižduk tako lepo oplemenjuje dušu... A posle mnogo zviždanja, može da se smeška svako do mile volje... Samo treba pogoditi one melodije uz koje zvižduk i ide... Laku noć..."Дечје срце пуно је доброте, ваља га само извести на прави пут"-Milutin Milanković...Verujem u Vrednosti Večne...Kad se okrenete sebi i krenete u promenljivi put samospoznaje, u razotkiravanju dokle sve dosežu vaši zaista veliki potencijali, vrlo brzo uviđate, kako se svi oni saboteri i kočničari vašeg lakog i sigurnog koraka, brzo povuku i zavuku u svoja trošna gnezda i mračne jazbine... No, to vas ne treba ni da takne, a kamoli brine... Nastavite smelo i harbro, tamo gde znate - šta i kako... U to ime živeli veoma dugo i dugovečno... I ne zaboravite - uvek se nazdravlja prepunim čašama, koje treba iskapiti do kristalnog dna...Obožavam moga Džonija...Juče sam zagrizla poduhvat težak 914 strana... A za samo dva dana istraživanja, stigla sam do 145-e starnice... Što znači u narednom periodu imaće šta da se radi... No, najbitnije jeste da se radi isključivo samo ono što se voli i što duši godi...Ono što je važno, jeste da se Čovek strogo drži svojih principa, a što u stvari znači da strogo drži do samoga sebe... Ne sme da nam manjka doza samopoštovanja... a i samopouzdanja...Dali, 1934: ''Kriticari vec dele nadrealizam na doba 'pre' Salvadora Dalija i ono 'posle' njega''.Dali: ''Da nisam imao neprijatelje, ne bih bio onaj koji sam postao. Ali, hvala Bogu, neprijatelja je bilo dovoljno''.Salvador Dali, 1945: ''Jednom cemo shvatiti da su Rafael i Vermer otkrili sve sto se moglo otkriti u slikarstvu. Upravo zato, umesto da se prepustate beznadeznom teoretisanju i pokusajima ponovnog otkrivanja slikarstva - CRTAJTE''.Dali, 1934: ''Pocinje nova epoha, epoha iracionalne spoznaje Vaseljene''.Salvador Dali, 1928: ''Mislim da mi nije bilo nista lakse da se rodim nego Tvorcu da stvori Vaseljenu. U krajnjoj meri, on se potom odmarao, a na mene su se srucile sve boje sveta''.Dali: ''Ako budes igrao ulogu genija - postaces genije''.


"Sve je ona. Turpituda.
Ona je pas i vučica i žena
i delirijum svakog psa
pusti kurjački simptom vučjaka
osveta i srećna ljubav vučjaka
strpljenje i nestrpljenje
dočekana sudbina vučjaka
Kučenka histerije i volje na telefonu historije
na telefonu iz koga lopti lavež i krv
i san
ona je ruka-osveta i ruka-mržnja
ruka koja lomi kičmu vijadukta
i kičma i vijadukt
signal na pruzi koja zavija
i sama kurva krivina pred provalijom
ladolež laži
čelična šina istine
dojka-uteha i dojka-ljubav

Sve je Turpituda.
Zašla u tamu i u svetlost mnoštva
u klasje žita
u pšenicu u brašno
u hleb i u snove
devojka umivena u mravinjaku ljudstva
u praskozorju
u čistom nebu rane jeseni
ona je oslobođena psamoće
i ona oslobađa"

Marko Ristić (1902-1984) - Turpituda

Нема коментара:

Постави коментар